Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations. Najnowsza publikacja Grupy Roboczej PR IAB Polska

OPRAC.:
Dariusz Matyjaszczyk
Dariusz Matyjaszczyk
Najnowsza publikacja Grupy Roboczej PR IAB Polska
Najnowsza publikacja Grupy Roboczej PR IAB Polska materiały prasowe
Ponad połowa specjalistów ds. komunikacji uważa, że organizacje, dla których pracują, są w bieżącym roku zagrożone kryzysem. Głównym źródłem problemów w nadchodzących miesiącach mają być te występujące online. Jak przeciwdziałać sytuacjom kryzysowym i jak na nie reagować?

Trendbook Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations to kompendium wiedzy na temat tworzenia i wdrażania strategii komunikacji kryzysowej online, opracowane przez Grupę Roboczą Public Relations IAB Polska.

Dlaczego zdecydowaliśmy się przygotować opracowanie o kryzysach online? Zagrożenie w tym obszarze stale rośnie, a ochrona przed nim stała się jednym z zagadnień kluczowych w naszej branży. O ile jeszcze rok temu specjaliści ds. komunikacji najbardziej obawiali się problemów związanych z sytuacją gospodarczą i polityczną, o tyle aktualnie na pierwszym miejscu wskazują właśnie kryzysy w Internecie (44% i wzrost 12 pp. roku do roku) – komentuje Joanna Berlińska, Szefowa Grupy Roboczej Public Relations przy IAB Polska, Head of PR & Communications, Founder, agencji digital PR, Lightscape. - Branża jest świadoma nie tylko zagrożeń, ale także wynikającej z nich konieczności prowadzenia monitorowania otoczenia czy tworzenia odpowiednich procedur zabezpieczających marki i ich wizerunek. Aż 7 na 10 ankietowanych przyznało, że udało im się uniknąć kryzysów właśnie dzięki dobremu przygotowaniu i profesjonalnemu działaniu w obliczu problemów - dodaje Joanna Berlińska.

Z takim spojrzeniem zgadza się Daniel Czok, Dyrektor Marketingu w LG Electronics Polska i przewodniczący jury konkursu IAB MIXX Awards, który udzielił obszernego wywiadu na potrzeby trendbooka: - Odpowiednie przygotowanie to kwestia dojrzałości organizacji. Im dojrzalsza organizacja, tym te procedury powinny być lepsze i skuteczniejsze. Ludzie działają wtedy szybciej i wychodzą z opresji lepiej lub przynajmniej mają na to szansę. Natomiast jeśli organizacja ich nie posiada, to znaczy, że jeszcze ma w swoim rozwoju coś do zrobienia. Oczywiście wszystkich zdarzeń nie da się przewidzieć, więc ostatecznie liczy się także instynkt i umiejętność podejmowania decyzji w zależności od sytuacji.

Co jeszcze w Trendbooku?

Ponadto w publikacji nie zabraknie też odpowiedzi na pytania: jak z kryzysami radzą sobie globalne brandy, czy da się zapobiegać kryzysom wizerunkowym w wyszukiwarce i tym spowodowanym przez AI. A temat PR-u kryzysowego został podjęty z perspektywy ekspertów z zakresu zarówno public relations, SEM jak i social media.

Na przykład Ewa Ziętek - Maciejczyk, Dyrektor ds. Projektów i Komunikacji w IAB Polska, opisała kryzysy globalnych marek takich jak: Balenciaga, Silicon Valley Bank (SVB) czy Lufthansa.

Tomasz Borowski, Szef Działu Komunikacji w FRENZY opisał, jak bezpiecznie prowadzić komunikację w gamingu i e-sporcie.

Z kolei Adam Kaliszewski, Szef Grupy Roboczej Social Media IAB Polska, Director, Head of Digital Practice w Solski Communications przybliżył temat dezinformacji i intencjonalnego rozprzestrzeniania fake newsów.

Roksana Frankowska, SEO Lead w KERRIS podpowiedziała, jak połączyć lekkie pióro ze sztywnymi zasadami SEO i jak działać, gdy w wyszukiwarce wybuchnie kryzys, zaś Daniel Jędrysik, Marketing Manager w agencji KS doradził, co należy zrobić, gdy Google przestaje lubić naszą stronę.

Natomiast Alina Demidowska-Świniarska, ekspertka SEM z GroupM podjęła temat brand safety w kampaniach Google Ads, a Magdalena Żuk, założycielka FineArt Communications, w swoim artykule odpowiada na kluczowe pytanie - czy da się przewidzieć kryzysy, których źródłem jest AI.

Ponadto Karolina Kulig, Marketing & PR Manager w LUCKYYOU opisała, jak zbudować strategię employer brandigową, by nie musieć budować PR kryzysowego, a Magdalena Drajkowska, Employer Branding Project Coordinator w Sunsrise System co zrobić, gdy kryzys wizerunkowy już się pojawi.

Na zakończenie Anna Miotk, Dyrektor ds. Komunikacji w Polskie Badania Internetu wyjaśniła zjawisko szumu medialnego, który może być szczególnie groźny w sytuacjach kryzysowych, a także podała kilka istotnych wskazówek, jak nim umiejętnie zarządzać.

Wiele praktycznych wskazówek dotyczących PR kryzysowego, a także wywiad z Danielem Czokiem, znajdziecie w najnowszej publikacji Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska: Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations. Najnowsza publikacja Grupy Roboczej PR IAB Polska - Dziennik Łódzki

Wróć na chojnow.naszemiasto.pl Nasze Miasto